Soccer Ball

Egen fruktyoghurt

Visst är det skitgott med smaksatt yoghurt? mycket godare än naturell. Men när man köper färdig fruktyoghurt så är det inte mycket frukt de har stoppat i och helt plötsligt lägger dem till massa andra ingredienser. Det kan vara aromämnen, stabiliseringsämnen, förtjockningsmedel osv..  Och i de flesta fallen tillsätter dem även onödigt socker!? Därför föreslår jag att man köper naturell yoghurt/fil och smaksätter den själv där hemma genom att blanda i mixade frukter. Till min yoghurt använde jag kiwi, banan och äpple. Lite jobbigare kanske att göra det själv,  men det blir mycket hälsosammare! Till min fruktyoghurt hade jag idag pauluns supermusli och kokosflingor. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0