Soccer Ball

På jakt efter falafelkrydda

Jag har länge velat prova att göra egen falafel. Falafel är en vegetarians snabbmatsdröm! (Känner jag iaf). Så jag tittade runt efter olika recept och såg efter vad jag hade för ingredienser hemma. Det enda jag saknade var kryddorna. För att göra det enklare och mer likt "riktig" falafel så ville jag ha en färdigblandad krydda. Var ska man då kunna hitta det? Jo i falafelns huvudstad så klart... Malmö!
I onsdags skulle jag möta Iza i stan och gymma, så jag åkte in lite tidigare för att leta efter falafelkryddan...
Jadå jag fann den, Özen all frukt är en medelstor mataffär som har många olika utländska varor blandat med svenska. Och där fann jag falafelkryddan som är en blandning av koriander, spiskummin, kanel, svartpeppar och kryddnejlika. Denna påsen med 70 gram kostade bara 10 kronor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0