Soccer Ball

Frejas Falafel

Detta är en stor sats som blir ca 40st falafelbollar. Så nu blir det falafel för mig i ett par dagar, lägger några i frysen. Håll utik på bloggen efter serveringstips! Det första kommer imorgon...
Ingredienser:
6 dl kikärtor
3 ägg
1 näve färsk persilja
3 msk maizena majsstärkelse
2 tsk bakpulver
4 msk falafelkrydda
2 msk oliv olja
4 vitlöksklyftor
1 gul lök

Sesamfrö till panering
Smör till stekning (provade även med olja men jag tyckte att det blev bäst med smör).
Gör så här:
1. Mixa allt till en tjock slät smet, den ska inte vara för kladdig.
2. Låt stå en stund i klylen. Jag hade den där i 30 min och det blev bra.
3. Forma till bollar eller biffar och stek tills de har fått önskad färg.


Kommentarer
Julia - Matblogg

Jag som tänkte på falafel igår och att göra själv :D! Tänkte göra det nästa vecka :).

2012-03-03 @ 17:06:02
URL: http://ibland.nu/
Felicia

Åå ser riktigt spännande ut..

2012-03-04 @ 21:22:08
URL: http://heywhatscooking.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0