Soccer Ball

BodyCombat!

Idag har jag och Iza varit på gymmet och provat ett nytt grupp-pass: BodyCombat. Hade egentligen ingen aning om vad det var för sorts träning innan men vi blev glatt överraskade! 
Lite info:
BodyCombat är ett högintensivt pass i ca 60min som tränar både kondition, koordination, styrka och kroppsmedvetenheten. Passet är inspirerat av kampsporter som: kickboxning, karate, taekwondo, tai chi och kung fu. Man jobbar med slag- och sparkkombinationer till intensiv musik som techno, happy hardcore, trance och hårdrock.
Jag tyckte att det var skitroligt och en mycket bra träningsform. Jag blev svettig trotts att vi inte hade vikter eller någon motståndare. Man får använda fantasin lite och tänka sig att man har en motsåndare så kämpar man ännu mer och tar i lite extra! Detta passet kommer vi lätt besöka fler gånger :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0